Ambliyopi bebeklik ve çocukluk döneminde anormal görsel gelişimden kaynaklanan görme keskinliğinde azalma durumudur. Diğer adı göz tembelliğidir. Gözlerin normal kullanılmasını ve/veya gelişimini engelleyecek durumlarda ortaya çıkmaktadır. Temelinde genetik faktörler de bulunabilmektedir. Bu yüzden ailesinde ambliyopi bulunan çocukların erken yaşlarda göz doktorunca muayene edilmesi önemlidir. Genellikle şaşılık, iki göz arasındaki dioptri farklılığının yüksek olması, katarakt veya görüşü engelleyebilecek ışığın retinaya ulaşmasını engelleyebilecek bozuklukların olması ve iki gözde de yüksek kırma kusuru ambliyopiye neden olmaktadır.
Bunların haricinde Ciddi besinsel eksiklikleri olan ve B12 vitamini eksikliği yaşayan bireylerde ambliyopi benzeri belirtiler görülebilir. İyi bir beslenme düzeni ve B vitamini takviyesi ile bu sorunlar tamamen giderilebilir fakat uzun süreli besin eksiklikleri kalıcı merkezi görme kaybına neden olabilmektedir.
Anizometropi iki gözün ışığı kırma gücünün birbirinden farklı olmasıdır. Yani bir göz miyop iken diğerinin hipermetrop olması veya iki gözde dioptri farkının yüksek oluşu anizometropiye neden olmaktadır. İnsan beyni yüksek dioptrili olan gözün gönderdiği görüntüyü yok sayar. Sonuçta, iyi görüntü yollayan gözün görmesi gelişirken, yok sayılan göz tembel olmaya başlar. buna anizometropik ambliyopi adı verilir.
İris (gözün renkli kısmı) ve komşu dokularını içeren ve siliyer cisim de denilen gözün orta kısmında oluşan enflamasyondur (iltihap/yangı). Eğer tedavi edilmezse glokom, katarakt ve retinal ödem oluşmasıyla kalıcı hasara ve görme kaybına neden olabilir. Anterior üveit göze yabancı cisim kaçması veya darbe gibi travmalar nedeniyle de oluşabilir. Ayrıca başka göz problemlerinin komplikasyonu olarak veya romatizma, artrit, kızamıkçık ve kabakulak gibi genel sağlık problemleri ile bağlantılı olarak da ortaya çıkabilir. Çoğu vakada net olarak bir neden bulunamamaktadır. Kırmızı, acıyan, yangılı (iltahaplı) göz, bulanık görüş, ışığa karşı hassasiyet ve küçük göz bebeği anterior üveitin semptomları olarak gösterilebilir.
Tam sferik olmayan bu lensler astigmat sınırında olan veya presbiyopi geliştirmekte olan hastalar için kontrast hassasiyetini ve derinlik algısını iyileştirirler. Lensin ışığı kırma gücü lensin ortasından kenarlarına doğru değişmektedir.
Korneanın şeklinin düzgün olmamasından kaynaklanan bir problemdir (futbol topu gibi yuvarlak değil de beyzbol topu gibi oval olması), ve gözde iki odak noktası oluşmasına yol açar. Bu nedenle ışığın gözde iki ayrı noktada odaklanmasına ve bulanık veya bozuk görmeye neden olmaktadır. Astigmatizm torik kontakt lenslerle düzeltilebilir.
ANKETE KATIL, İNDİRİMİ KAZAN!
lensmarket.com kontakt lens kullanıcıları deneyimleri
En iyi lens nereden alınır? Sorusunun cevabı lensmarket.com. Satışını yaptığımız ürünlerle ilgili yorumları bulabilirsiniz.
Satışını yaptığımız tüm ürünler üretici firmaların Türkiye Müdürlükleri ve distribütörlerinden temin edilmektedir ve aynı zamanda üretici firmaların vermiş olduğu garantiler kapsamındadır.
Numaranızı BırakınSizi Arayalım
%100 orijinal ürün garantisi...
%100 orijinal ve en kaliteli kontakt lensleri, LensMarket.com olarak Mikon Medikal Optik A.Ş ünvanıyla ilgili üretici firmalardan doğrudan temin ediyoruz.Satışını yapmakta olduğumuz tüm ürünler uluslararası barkod ve lot barkodları ile kayıt altındadır. Dünyanın önde gelen Johnson & Johnson, Cooper Vision, Bausch + Lomb, Ciba Vision (Alcon), Zeiss (Wöhlk) lens üreticileri tarafından üretilen en iyi lens markaları, lensmarket.com’da. Üretici firmalar tarafından garantisi kapsamında olan kontakt lens ve lens bakım ürünlerini lensmarket.com’dan güvenle satın alabilirsiniz.
Gerçekten çok beğendim yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum. Air Optix Colors pure hazel rengini tercih ettim ben ve gerçekten çok memnun kaldım. Öncelikle çok doğal duruyor ve lens gözüme yanma, batma, asla yapmadı. Sadece zaman zaman bulanıklık oluyor ama bu rahatsızlık veren bir durum değil. Bundan önce saydam lens kullanıyordum renkli lens denemek istedim ve benim gözlerim kahverengi renkte olduğu için daha açık tonlardaki lensleri almaya çok cesaret edemiyordum. Gözümde nasıl duracağını kestiremiyordum bu yüzden pure hazel rengini almak istedim. Belki bir sonraki alışverişimde yeşil veya mavi tonlarını deneyebilirim diye düşünüyorum. Lens Markete çok teşekkür ediyorum, hızlı kargo ve güvenilir teslimatı için. Ayrıca doğal renkli lens için Air Optix Colorsı, almak isteyen herkese tereddütsüz öneririm.
Merve N.İlk olarak Acuvue Oasis gunluk lensi denedim.Memnun kaldim.Daha sonra 15 günlük olanını denedim.Uzagi bulanik görme sorunu yasadım.Denemek icin Air Optik Night Day siparişi verdim.Bu lenste uzak ve yakını net görüyorum.Ayrıca tak çıkar derdi kalmadı.Bir kutunun üç ay gitmesi ve 30 gün çıkarmadan gözde kalabilmesi açısından değerlendirirsek benim açımdan kullanılabilecek en mantıklı lens.Müsteri hizmetlerine mesaj attım ve yarım saat geçmeden geri dönüş yaptılar.Uzağı görme sorunu yaşadığım diğer lenslerı gönderip yerine Air Optik Night Day ile değişimini yapacaklarını söylediler.Lensmarket ile bir hafta önce tanıştım.İlgi ve alakalarından dolayı teşekkür ediyorum.Bu lens icat edilmişken insanların neden hala gözlük kullandıklarını anlamaya çalısıyorum.
Serkan G.Merhaba , 5 aydır kullanıyorum. Lens uyumu kullanımı göz rahatlığı açısından sorun yaşamadım ***25 Yıl gözlük kullanmış biri olarak iyi ki lense geçmişim diyorum*** (Takıp çıkarmalar hariç . Takıp çıkarmakta hala sorun yaşıyorum :) **Problem benden kaynaklı diye düşünüyorum ** Kullandığım lens hem yakım hem de uzak olarak geçiyor (Multifocal) dolayısı ile sadece uzak veya yakın lens fiyatına göre ciddi fark ödüyorum. uzakta sorun yok ama yakın da çok başarılı olduğunu düşünmüyorum. Şimdi tekrar alacağım sadece uzak mı alsam diye düşünüyorum henüz karar veremedim ama düşünüyorum :))) Verdiğim Puan Lens Market için ilk aldığımda çok ilgiliydiler ve yardımcı oldular :)
Mücahit K.Arkadaşlar size şöyle kesin bir bilgi vereyim. bu lensi yorumlara bakıp korkarak aldım ama BC değerimin 8.90 olduğu için bu lensi kullanmam gerekiyordu. diğer 8.6 olan lensler gözümde kuruluk yapıyordu. Yorumlar umudumu düşürdü ama 1 haftadır kullanıyorum ve BC değeri 8.90 olan arkadaşlar korkmadan alsınlar. Yorumlarda bahsedildiği gibi çok kalın değil Acuvue oasys ten bir tık kalın sadece.Netlik konusunda Acuvue 720p ise purevision2 1080p dir. Gözümde batma yanma hissi olmadı ama belki bunun sebebi BC değerimin 8.90 olmasından kaynaklı olabilir.Taktıktan 1saat sonra gözümde olduğunu unutup elimi burnuma götürüp gözlüğü düzeltme hareketini bile birçok kez yaptım. Sabah taktım ve saat gece 1 olmasına rağmen hala aynı netlikte ve herhangi bir yanma, batma, kuruluk ya da gözümü ağırlaştırması olmadı.BC değeri 8.90 olan herkes içi rahat bir şekilde alabilir ve lensmarket çalışanlarına teşekkür ediyorum. Kibarlıkları ve sorun çözmeleri çok iyiydi. İlk kez bir lense yorum yapıyorum, memnunum
Mehmet Ö.Yillardir kullandigim ve hic sorun yasamadigim, cok rahat kullandigim bu markadan optikcinin sozune kanip vazgectim. Lens kullanmak iskenceye döndü! Guya daha az hissedilirmis daha kaliteliymis bilmem ne ama Yolda yururken durduk yere gozumden firladi lens. her sabah takmak iskence oldu. Simdi Oasyse geri dondum ve yasam kalitemin arttigini hissediyorum. Iyi ki vardin Oasys Lensmarrketin musteri hizmetlerine de ayrica tesekkur ederim. Yanlislikla farkli capta aldigim lenslerin iade surecini o kadar hizli ilerletiler ki inanilmaz mutlu oldum. Tesekkurler lens market
Gül H.Öncelikle lensmarket'e güvenilir alışverişi, ilgili müşteri temsilcileri için teşekkür ediyorum. Dün sipariş verdiğim lenslerim bugün elime ulaştı. İlk lens deneyimimi bu lenslerle yapmak istedim. Renk olarak yeşil rengi aldım ve inanılmaz doğal duruyor.(Gözlerim kahverengi) En büyük korkum gözüme rahatsızlık verip vermemesi hakkındaydı. Ancak lensleri taktığım andan itibaren rahatlığı hissettim ara ara hafif bulanıklaşmalar olsa da bunu alışma sürecine veriyorum. Ve ilk kez bir ürün hakkında yorum yapma gereği duydum. Çünkü bende detaylı araştırmalar ve yorumlardan yola çıkarak karar verdim. İçiniz rahat olsun..
Gülse Ç.15 SENEDİR LENS KULLANIYORUM VE İLK ZAMANDAN BERİ ;Acuvue Oasys for ASTIGMATISM KULLANIYORUM. LENSLERİ HEP MALUM GÖZLÜKÇÜDEN ALIRDIM AMA SONRA LENSMARKETİ KEŞFETTİM. YAKLAŞIK 7-8 YILDIR LENSLERİMİ BURADAN ALIYORUM, ŞİMDİ BU SENENİN SİPARİŞİNİ VERDİM HATTA VE İNANIN ARTIK BAŞKA HİÇBİR SİTEYE-GÖZLÜKÇÜYE VS BAKMADAN DİREK BURADAN ALIYORUM. ZAMANINDA O KADAR ARAŞTIRDIM Kİ ÖZELLİKLE PAKET KAMPANYALARDA EN UYGUN BURADA OLUYOR . ÜSTELİK SATIŞ SONRASI DESTEKLERİ DE MUAZZAM. BİR ARA ;OASYS TEN BAŞKA LENS HİÇ DENEMEDİM BİR DE ŞUNU DENEYEYİM DİYE BURADAN BAŞKA BİR MARKANIN LENSİNİ SİPARİŞ VERDİM. VE O LENS O KADAR OLMADI Kİ, KULLANDIĞIM HER AN GÖZÜME BATTI VE ZATEN DEVAM EDEMEDİM KULLANMAYA. SADECE 1 ADET LENS KULLANDIM VE KALAN PAKETİ GERİ GÖNDERİP OASYS SİPARİŞ ETTİM TEKRAR. MÜŞTERİ HİZMETLERİ İNANILMAZ DESTEK OLDU, HİÇBİR SORUN YAŞAMADIM. ONLINE ALIŞVERİŞTE BU DESTEĞİ GÖRMEK VE BU GÜVENİ HİSSETMEK BÜYÜK BAŞARI BENCE. TEBRİK EDERİM. (BU ARADA TORİC OLARAK KESİNLİKLE OASYS BENCE:))
Didem Ö.Ben bu ürünü ilk kez kullanıyorum ki zaten 8 aydır felan lens kullanmaktayım ilk lens deneyimim elegance comfort ile olmuştu ama sürekli batma yanma oluyordu gözümde bi arkadasımın tavsiyesi üzerine bu lensten sipariş verdim benim gözüme tam uydu diğer lenste yaşadığım sorunların hiç biri olmuyor kullanımı çok rahat tabiki gözden göze değişebiliyor ama benim tercihim artık bu lensten yana yana ayrıca lensmarket.com dan ilk defa alışveriş yaptım ve çok güzel ilgilendiler ve basta internetten alıp almama konusunda kararsız olmama rağmen siparişim eksiksiz ve normalden daha uyguna geldi o yüzden tavsiye ederim
Ebru Ç.Bugün cumartesi ve saat 11.30 civarı sipariş verdim. Artı olarak çok ufak bir rakam ödeyerek aynı gün teslimatı seçtim. Saat şuan 15.00 ve kargom geldi. Nota özellikle yazdım şuan ne gözlüğum ne lensim var hızlı acil lütfen diye. Cokkk hızlı geldi. Hız konusunda çok iyiler. burdan 3. Siparişim olması lazım. Kalite olarak da bu markayı ikinci kullanışım, nem olarak evet daha nemli tutan markalar var ama bir süre sonra onlar da netliği gidiyor. Bilmiyorum bana öyle geliyor ya da. Bunun nem oranı çok iyi kötü demiyprum, çünkü ben mutfakta çalışıyorum sıcak ortam. Ürün kalitesi ve marka hız olarak 10/10 :))
Buse K.