“Gözler yalan söylemez” diyenler olabilir ancak bazı durumlarda renkli lensler belki doğrunun anlaşılmasını biraz zorlaştırabilir, biz şimdiden söyleyelim.
Eğer renkli lens kullanıcısı ten, göz ve saç rengine uygun bir renk seçtiyse lens kullandığını anlamak oldukça güç olabilir. Nerden mi biliyoruz çünkü “ben lens olduğunu hemen anlarım” diyen kaç kişi doğal görünümlü renkli lensleri anlamadığını, sonradan fark etti. 😊
Renkli lens derken sadece mavi veya yeşili kast edenlere kızıp, kahverengi ve siyah bir sayı mi diye düşünenlerde az değiller. Biz tüm renkleri bir sayıyoruz. Sonuçta iskandinavya’da da kahverengi gözlüler renkli gözlü diye tanımlanıyor bizler de orada renkli gözlü olarak tanımlanıyoruz. 🙃
Yeni insanlarla tanışıldığında ismi hatırlanmazsa tabii ki “renkli gözlü” olan diye tarif ederler. Diğerleri de renk ama onlara göre bir mavi veya yeşil kadar renk değiller. Çünkü az olan daha renkli değil miydi?
Kaç Çeşit Renkli Lens Var?
Renkli lenslerin numaralı ve numarasız olarak iki çeşidi bulunmaktadır. Her ikisinin de kullanımı için doktor onayı ve lens reçetesi gerekmektedir. İlk olarak numarasız renkli lensleri inceleyelim hadi, kimler renkli lens kullanabilir öğrenelim.
Numarasız Renkli Lensler
Numarasız renkli lensler görüşü etkilemez sadece göz rengini değiştirmek, farklı bir görünüm elde etmek amacı ile kullanılır. Türkiye’deki insanların %60’ından fazlasının göz renginin kahverengi veya siyah olduğunu düşünürsek minimal değişiklikler sevenler genelde bal rengi, ela veya kahverengi tercih ederken “bir değişiklik yapacaksam bu tam olsun diyenler” mavi, yeşil veya gri rengi tercih edebilmektedir.
Numaralı Renkli Lensler
Görme kusuru olan kişiler görüş kalitesini iyileştirmek için doktor onayı ve lens reçetesi ile lens kullanabilir. Görüş kalitesini iyileştirirken bir yandan da dış görünüşünde de değişiklik yapmak isteyenler olabilir. Öyleyse çare renkli numaralı kontakt lensler diyebiliriz. Lens reçetesinde yazan değerleri seçerek kişi istediği renkte lens kullanabilir. Böylece hem sağlık hem de estetik için bir adım atılabilir.
Göz veya Lens Renginizi Mavi veya Yeşil Renk İse;
Gözleriniz mavi veya yeşil ise ailenden kimlerin göz renginin senle aynı olduğunu öğrenmek için tek tek sorup, çıkarımda bulunanları atlamayalım. Adeta genetik bilimciler siz kenara çekilin dercesine, onlar soya ağacı üzerinden mavi - yeşil gözün kaynağını bulmaya çalışırlar.
Gözlük gibi görmeyi düzelen optik ürünlerden birisi olan renkli lensler sadece görme kusurumuzu düzeltmekle kalmaz aynı zamanda bizi görsel olarak değiştirir.
Göz veya Lens Renginizi Kahverengi veya Siyah Renk İse;
Melankoliye daha yakındırlar ve her aksilikte “gözlerim karasını bahtımdan almış olmalı” diye düşünmeden edemezler. Onlara buradan seslenelim gözleri doğuştan mavi veya yeşil olanların da başına aksilik geldiğini söyleyebiliriz ama buradan kanıtlayamayız.
Bir yandan size de hak veriyoruz, sahip olduklarının tersinin daha iyi olduğunu düşünmeyen kaç kişi kaldı ki… Sonuçta genellikle düz saçlılar dalgalı saça, dalgalı saçlılar düz saça sahip olmak isterler. Saç tipi ve göz rengi olarak bu iki durum çok benzer sanırız.
Sosyal ortamlarında renkli gözlü olan kişini göz rengi konuşuluyorsa, gözleri mavi ya da yeşil olmayanlardan “Benim gözlerimi bir de güneşte, denizde gör” demeyen kişi sayısı bir elin parmak sayısını geçmeyecek kadar azınlıkta olabilir…
Göz renginizi ister doğuştan olduğu gibi kullanın, ister( doktor onayı ve lens reçetesi ile) numarasız renkli lens ile göz renginizi farklılaştırın… Her durumda önemli olan güzel bakmak değil miydi? 😊
Bu içeriğin tüm hakları saklıdır. İzin alınmadan kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

Lacelle Tri Kolor Şimdi Türkiye’de
Kontakt Lens Reçete Örnekleri
Lens Takma ve Çıkarma Yöntemleri

Bugun urunum geldi basta baya tereddut ettim uyum saglarmi diye normal de 8.60 takiyodum bunu 8.80 aldim bugun elime ulasti ilk ters taktigim icin gozumde kiptikca kayma yapti sonra ters cevirip takrim tam oturdu ne kayma ne batma ne kuruluk hicbirsey yok cok hosuma giti bundan sonra bu lens ile devam ederim cok ince ve gozde hic rahatsizlik hissi vermiyor tavsiye ederim farkli marka oldugu icin alisma sureci yasadim ama soliyim lensten gozluge gecince bi tuhaflik oluya kimisinde ayni ole ama sonra sorun olmuyo aksama kadar duzeldi oda gecmisim hissi oldu. Ayrica lens marketten guvenle alışveriş yapabilirsiniz firma asiri ilgili her sorunu itinayla cozuyolar arti kargolar 1 gunde elinde oluyo tek lens aldigim yer artik burasi uygun fiyat ve kalite bu aileyi tek gecerim tum lensci ve gozlukculere
Tansu K.Yaklaşık 25 yıldır lens kullanıyorum. Uzun yıllar Soflens serisini kullandım. Çok uzun saatler bilgisayar kullandığım için hafif kuruluk sorunu yaşamaya başladım ve doktor tavsiyesiyle DAILIES Total e geçtim. Son derece kaliteli bir lens olmasına rağmen ben rahat edemedim. Çapı vs en ufak bir farklılık gözden göze değişiyor. Bu durumdan sonra Baush&Lomb Ultr yı denemek istedim. 25 yıldır kullandığım en güzel lens sanırım. Nem tutuşu çok başarılı, hava geçirgenliği çok iyi seviyede. Gözde varlık hissi yok diyebilirim. Dediğim gibi gözden göze konfor olayı değişir. Ancak Ultra cidden oldukça başarılı bir ürün. Özellikle göz kuruluğu yaşayanların dikkate almalarını öneririm. Lensmarket in süper hızlı teslimatına da ayrıca teşekkürler
Hakan E.Daha önce zıess marka lens kullandım tam 8 sene göz numaram -17 olduğu için yüksek numara lens seçeneği çok az belirli markalar dışında üreten yok zıess biraz kalın da olsa çok iyi bir lens kötü denilemez çünkü çaresizseniz kalında olsa o lensi takcaksınız lens markette gezinirken biofinity xr rastladım ve aradım bilgi aldım zıess kıyaslattık bunun nitelik farkını duydum son teknoloji ve oksijen geçirgenliği çok fazla dediler yine terettütde kaldım belki bana uyarmı uymazmı diye ve olumlu düşünüp spariş verdim geldi hemen taktım BU ÜRÜN ZIESS DEN İNCE GÖRÜŞ AÇISI ZIESS GİBİ GÜZEL SUDAN ETKİLENMİYOR ZIESS GİBİ BELİRLİ NOKTADAN SONRA RAHATSIZ ETMİYOR UYUSANIZ BİLE SIKINTI YOK AMA UYUMAYIN !! ( KESİNLİKLE ZIESS KÖTÜ DEMİYORUM ALMAN ÜRETİMİ SONUÇTA ZIESS İLE ARASINDAKİ FARKLARI SÖYLÜYORUM KENDİ ADIMA ) LENS GERÇEKTEN MÜKEMMEL BUNU TÜM SAMİMİYETİMLE DİYORUM LENS MARKET GERÇEKTEN İLGİLİ GÜZEL KARGO DAHA NE OLSUN
Sefa A.Yıllardır internet üzerinden çevrim içi alışveriş yapıyorum. Çok farklı siteler kullandım fakat müşteri ile ilgilenen daha iyi bir siteye denk gelmedim. Göz temel eğrim 8.40 idi fakat ben Biofinity kullanmak istiyordum. Daha uygun fiyata geldiği için yıllık satın almak istiyordum fakat gözümle uyum sağlamama durumunda mağdur olmak istemediğim için Lens Market ile yazılı iletişime geçtim. Üstünden çok fazla zaman geçmeden beni telefon ile aradılar. Henüz lensler tarafıma ulaşmadı. Ulaştığında deneyimlerimi de cevap olarak aktaracağım. 10 yılı aşkın süredir çevrim içi alışveriş yapmaktayım. İlk kez bir ürün için yorumda bulunuyorum. Aslında bu yorumum üründen ziyade Lens Market ve çalışanları için. Teşekkür ederim Lens Market.
Ferhat E.8 yıldır lens kullanmaktayım. İlk kullanmaya başladığımda göz doktorumun önerisiyle bu markayı almıştım. Oldukça memnunum. Gün içerisinde gözümde olduğunu unutuyorum, kişiden kişiye değişebilir. Yıllardır kullandığım için gözümde batma yanma hissi de bırakmıyor. Geçenlerde göz kontrolünü gittiğimde göz doktorum air optik hg önerdi. Onu da denedim ve memnun kalmadım ilk taktığım andan itibaren batma hissi oluştu ve yapı olarak biraz daha kalın geldi. Ders çalışırken veya uzun süre telefona bakınca gözümde sulanma oluyordu. Alışamadığım için yeniden acuvue oasys sipariş ettim. Deneyimlerimi paylaşmak istedim umarım yardımcı olur. Satıcıdan da çok memnunum bu zamana kadar bir sıkıntı yaşamadım, kısa sürede ulaşıyor.
Elif G.lens market senin harikalığını mi konuşayım, lenslerimin mükemmelliğini mi bilemedim. 8 yıllık lens kullanıcısıyim. öncelikle air optixin tum cesitlerini kullandim ama 8 -10 saat sonraki batmalari, araba surerken yansimasi ve batmasi sebebiyle biofinitiye gectim araba sürüş konforu gece görüşü iyi fakat oda cok batiyordu 5-6 saat kullanimda gozumde sanki cam var gibi hissettiriyordu. simdi acuvue oasys ile tanıştım iki ay kullanip yazayım dedim. İNANİLMAZSİN. Yani bazen gözümde olduğunu unutup uyuyorum sabah kalkiyorum hala gozumde yok gibi. 24 saatlik hatta daha fazla bir konfor sagladigina yemin edebilirim. cok rahat cok guzel HD kalite. gece gündüz araba surerken telefona bakarken her acidan cok cok memnun kaldim. herkese oneririm. KÜÇÜK BİR UYARİ; lensi kesinlikle gunluk taze lens suyuna koymalisiniz ve iyice temizleyip takmalisiniz uzerinde minicik bir toz bile kalsa ilk taktiginizda rahatsiz ediyor. iki uc gunluk lens suyuna koyupta benim minnoş lenslerimi kotulemeyin :) bu arada ben 8 60 dia ile baska iki marka kullandim 8-40 sikintisiz oldu merak edenler rahatlikla tercih edebilirr
Sevilay C.Acuvue oasys ve air optix kullanmis biri olarak şunu söylüyorum yok böyle bir lens.kesinlikle biofinity önde gider.2 3 gün oldu kullanali takar takmaz farkı anladim.goze çok güzel yerleşiyor. Çıkarırken zorlanıyorum bilee o derece hiç kayma yapmadı. Batma olayı genelde solüsyon toz kaçıp lense yapisinca oluyor zaten bakınca farkediliyir güzel temizlenmesini tavsiye ederim.Ayrica burdan lensmarket müşteri temsilcilerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum beni kırmayıp yardımcı oldukları için.Lensmarketten iciniz rahat bir şekilde alışveriş yapabilirsiniz.iyi ki varsınız uygun fiyat güvenli alışveriş ve yeterli müşteri destegi daha ne olsun;))
Gülsüm A.25 yıldır lens kullanıyorum. Her zaman optikten alırdım. Pandemi sürecinde optiklerin kapalı olması nedeniyle mecburiyetten ilk kez internet üzerinden çok tereddüt ederek sipariş verdim. Siparişimi verdiğimde saat öğleden sonra 3 tü ve ertesi günü arifeydi. Kargonun bayramdan önce geleceğini hiç düşünmemiştim bile. Ertesi günü lenslerim elime geçti. Diğer bir tereddütüm de doğru numaraların gelip gelmeyeceğiydi. Hiçbir sorun yaşamadım. Sorunsuz ve müthiş hızlı bir şekilde teslim aldım. Çok teşekkür ediyorum. Bundan sonra hep güvenle alışveriş yapabileceğim bir site.
Burçin K.ilk başta internetten lens almaya korktum. Tarih konusunda ya erken olursa diye. Diger lens Satış sitelerini de inceledim. Bana en guven veren site burasi oldu. Sİparis verdikten sonrada anladım, hemen kargo yapılarak yollandi. ürüne gelecek olursak ben daha lens maceram yeni başladı daha takmayi çıkarmayı bile zorlukla yapıyorum ama bu üründen memnun kaldım. batma yok. gözünde olduğunun farkında bile degilsin. sabah takarken lens şeffaf beyaz akşam çıkartırken hafif siyahlik oluyor lensin özelliğinden dolayı. fazla ışıklı güneşli havada gözü kamaşan rahatsız olan biriyim. bu lens onu tam bitirmedi ama alt seviyelere indirdi diyebilirim. psikolojik değilse
Yunus Y.ilk defa lens deneyimim olacağı için ilk başta baush and lomb markasının hd olmayan astigmatinı aldım ve aşırı derecede batma ve bulanıklık ile karşı karşıya kaldım sonrasında lens marketi keşfedip yorumları okuyunca acuvue markasını da deneme kararı aldım ve gerçekten iyikide vazgeçmeyip bir şans vermişim şuanda hayatı daha kaliteli görmek o gözlügün sıkıntılarından kurtulmuş olmak beni gerçekten sevindirdi.Buradan lens marketede teşekkür etmek istiyorum ilgileri ve hızları için.Gözünüzde yokmuş gibi bir astigmat lens istiyorsanız bu markaya bir şans verin
Gülfem Z.