Kontakt lens kullanmaya başlamanın resmi bir yaşı yoktur. Ergenlik çağındaki çocuğunuzun göz yapısının ve göz sağlığının lens kullanımına uygun olup olmadığıyla ilgili en doğru bilgiyi göz doktorunuzdan alabilirsiniz. Göz hekimi çocuğun lens kullanma hevesine, öz bakım özenine ve göz yapısına bağlı olarak değerlendirme yaparak karar verir. İstisnai bir durum yoksa ergenlik çağındaki çocuğun kontakt lensi takıp çıkarma işlemini kendisi yapacak kadar büyümesi tercih edilmektedir.
Ergenlik yaşındaki çocukların lens takmaya başlaması için elbette ki doktor onayı gerekiyor. Göz hekimleri rutinde nelere dikkat ediyor derseniz aşağıda paylaşalım.
Çocuğun,
Lensi takıp çıkarırken gereken hijyeni gösterebilecek olmasına,
Bu konuda kararlı ve istekli olmasına,
Sorumluluk bilincinin gelişmiş olmasına,
Göz yapısının lens kullanmaya uygun olmasına.
Gözlük kullanan ve doktorunun uygun görmesi ile lens kullanmaya başlayan çocukların hayatların da büyük bir konfor geldiğini söylesek, herhalde abartmış olamayız. Nedenini ise hemen söyleyelim; çocukların günlük yaşamları yetişkinlere göre daha hareketli olduğu için, lens kullanmanın olumlu etkilerini çok daha fazla hissederler.
Kontakt lensin onlara sağladığı hareket özgürlüğü ve geniş bir görüş açısı hayatlarını iyileştirebilir. Üstelik lens kullanmak için günde sadece birkaç dakika vakit ayırmaları yeterlidir. Önemli olan hijyen kurallarına uygun şekilde lenslerini takıp çıkarmaları ve muhafaza etmeleridir.
Çocuklarda göz numarası yetişkinlere göre çok daha hızlı değişebilmekte, bu nedenle göz muayene sıklığı buna göre ayarlanmalıdır. Göz hekiminin önerdiği sıklıkta muayeneler gerçekleşmelidir.
Bir çocuk ya da genç için koşmak, oynamak, dans etmek ya da rahatça spor yapmak birçok yaşıtı için sorunsuz bir deneyimken, gözlük kullananlar için bu durum bazen trajedi ile sonuçlanabilmektedir. Hareketli yaşamda gözlüğün kırılma riski çok daha yüksektir. Bu nedenle de lens kullanmak onlara geniş görüş açısı ve konforun yanında ilave olarak güvenlik anlamında da destek sağlar.
Lens kullanan çocuklar, gözlük kullanan çocuklara kıyasla kendilerini daha güvende hissedebiliyorlar ve özgüvenleri daha yüksek olabiliyor. Özellikle yüksek numaralı gözlük kullanan çocuklarda, kontakt lenslerle birlikte gelen sosyal kabul onun özgüvenini ve özsaygısını pekiştiriyor.

Hele ki çocuğunuz su sporları ve eskrim gibi koruyucu gözlük veya kask takması gereken bir spor ya da aktivite yapmak isterse bu gözlük ile imkansız bir hal alabilir. Koruyucu gözlük kullanması gereken çocuklar, görme kusurları için gözlük kullanamaz. Bu nedenle de lens spor esnasında onlar için ideal bir optik unsurdur.
Böyle durumlar için eğer çocuğunuzun lens reçetesi varsa, lens en iyi ve tek seçenek diyebiliriz. UVB ışınlarını ve UVA ışınlarını bloke eden lensleri tercih ederek çocuklarınızın gözlerini güneşten gelen zararlı ışınlardan da koruyabilirsiniz.
Eğer çocuğunuzun reçetesi uygun ise günlük kullan- at lens tercih edebilirsiniz. Böylece lenslerini düzenli olarak temizleme ve lens kabında bekletmesi gerekmeyeceği için kullanımı daha pratik olur. Sadece lenslerini takıp çıkarırken el hijyenine dikkat etmesi ve lensleri bir yer ile temas ettirmeden blisterden çıkararak doğrudan gözüne yerleştirmesi yeterli olur.
Lens Kullanan Çocuklara Ebeveyn Desteğinin Önemi
Ekran sürelerinin artması, miyopun daha genç yaşlarda ve daha yaygın olarak görülmeye başlamasını etkileyen faktörlerden biridir. Bu nedenle ekran süresi ve ideal izleme mesafesine ailenin dikkat etmesi büyük önem taşıyabilmektedir.
Göz hekimi gencin lens kullanabileceği kararını vermiş olsa da muhakkak ailesi de ona özellikle ilk süreçte destek olmalıdır, hijyen ve doğru kullanım rutinini takip etmelidir.

Gözlük Kullanan Çocuklara Akran Zorbalığı
Çocukların lens kullanmasının geniş görüş açısı, netlik, güvenlik gibi fiziksel faydaların yanında ilave olarak ruhsal faydaları da olabilir. Nasıl mı? Üzülerek de olsa hemen yanıtlayalım.
Bilinç düzeyi hem yetişkinliklerde hem de çocuklara her ne kadar arttırılmaya çalışılsa da gözlük takan çocukların akran zorbalığı yaşaması çok daha olası. Bir çocuk ya da genç başka bir çocuk ya da gencin sözel zorbalığından etkilenerek özgüveni sarsılabiliyor ve hayatının belki de büyük bir alanında bunun etkisini hissedebiliyor.
Bir çocuğa görme kusuru olduğundan dolayı gözlük kullandığı için “dört göz gibi” isimlerle hitap edilmesine her ne kadar istemesek de biz de çocukluk döneminde şahit olmuş olabiliriz. Ancak bu durumu engellemek ve bilinç düzeyini yükseltmek için hepimize görev düşüyor. Hiç kimse zorbalığa uğramamalı hele ki sağlık problem yüzünden bir çocuk bu durumu asla yaşamamalı.
Hepimize bu konuda düşen en büyük görev, zorbalığın yaşanmaması için en başta kendimizi ve çevremizi bu konuda bilinçlendirmek. Ruhsal olarak da sağlıklı bireylerin yetişebilmesi için her türlü zorbalığa karşı bilinçlenerek ve çevremizi bilinçlendirerek engel olmak.
Bu içeriğin tüm hakları saklıdır. İzin alınmadan kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

Gece Etkinliklerinde Renkli Lens: Göz Alıcı Bir Görünüm İçin İpuçları
Renkli Lens Çeşitleri
Renkli Lens ile Göz Makyajı Nasıl Olmalı?

Merhaba. Belki 20 yılı aşkın süredir lens kullanıyorum. Air optix aqua fiyatı çok arttığı için ona muadil başka lens kullandım. Hiç memnun kalmadım. Arayışım beni lens markete getirdi. Biofinity ile ilgili yorumları okudum. Herkes çok memnun olduğunu belirtmiş. Yorumlardan yola çıkarak Denemeye karar verdim. Yapılan yorumlar kesinlikle doğru. Hatta fazlası var eksiği yok. Gözde hiç yok gibi. Çok ince ve çok rahat. Hiç tereddütsüz alabilirsiniz. Ayrıca lens markete hızından dolayı teşekkür ederim. Sipariş verdikten sonra 12 saat dolmadan lens elimdeydi. Çok teşekkür ederim ❤️
Hülya Ç.şimdi size anlatayım siz yorum yapın kaç puan vermem hakkında.. ben siparişi verdim yanlışlıkla kendi lens numaramı değil de çok çok farklı -12 numara gibi farklı bir lens numarası ile sipariş vermişim. ben farkında bile değilim böyle bi durumun. 1 sefer aradılar müsait değildim açamadım akşamına bir daha aradılar açtım görüştük. siz daha önceki siparişleriniz düşük lens numara ile sipariş vermişsiniz bu sefer farklı sipariş vermişsiniz yanlışlık mı var yoksa isteyerek mi bu lens numarasından sipariş verdiniz dedi. bende yanlışlık olmuş daha önce sipariş verdiğim lens numarasından verecektim dedim. bizde böyle olduğunu anladık o yüzden siparişinizi kargoya vermedik hemen düzeltip kargoya veriyoruz dediler. ardından da kargoya verdiler. başkası olsa umursamaz direk gönderirdi. ellerinize kollarınıza sağlık. fiyatı uygun piyasaya göre ki 5 krş fazla olsun lensmarket olsun teşekkür ederim ilginiz alakanıza
Hamza U.15 SENEDİR LENS KULLANIYORUM VE İLK ZAMANDAN BERİ ;Acuvue Oasys for ASTIGMATISM KULLANIYORUM. LENSLERİ HEP MALUM GÖZLÜKÇÜDEN ALIRDIM AMA SONRA LENSMARKETİ KEŞFETTİM. YAKLAŞIK 7-8 YILDIR LENSLERİMİ BURADAN ALIYORUM, ŞİMDİ BU SENENİN SİPARİŞİNİ VERDİM HATTA VE İNANIN ARTIK BAŞKA HİÇBİR SİTEYE-GÖZLÜKÇÜYE VS BAKMADAN DİREK BURADAN ALIYORUM. ZAMANINDA O KADAR ARAŞTIRDIM Kİ ÖZELLİKLE PAKET KAMPANYALARDA EN UYGUN BURADA OLUYOR . ÜSTELİK SATIŞ SONRASI DESTEKLERİ DE MUAZZAM. BİR ARA ;OASYS TEN BAŞKA LENS HİÇ DENEMEDİM BİR DE ŞUNU DENEYEYİM DİYE BURADAN BAŞKA BİR MARKANIN LENSİNİ SİPARİŞ VERDİM. VE O LENS O KADAR OLMADI Kİ, KULLANDIĞIM HER AN GÖZÜME BATTI VE ZATEN DEVAM EDEMEDİM KULLANMAYA. SADECE 1 ADET LENS KULLANDIM VE KALAN PAKETİ GERİ GÖNDERİP OASYS SİPARİŞ ETTİM TEKRAR. MÜŞTERİ HİZMETLERİ İNANILMAZ DESTEK OLDU, HİÇBİR SORUN YAŞAMADIM. ONLINE ALIŞVERİŞTE BU DESTEĞİ GÖRMEK VE BU GÜVENİ HİSSETMEK BÜYÜK BAŞARI BENCE. TEBRİK EDERİM. (BU ARADA TORİC OLARAK KESİNLİKLE OASYS BENCE:))
Didem Ö.Yaklaşık olarak 2 yıldır lens kullanıyorum ve kullandığım ilk marka olan olan Acuvue marka lensleri kullanmaya devam ediyorum. İnanılmaz kaliteliler. Yumuşaklar ve gözünüzde lens var mı yok mu belli olmuyor. Lensleri anlatmaya gerek yok zaten. LensMarket'e gelirsek inanılmaz hızlılar ve ilgililer. Kesinlikle sizinle birebir ilgileniyorlar. Türkiye şartlarında bu tarz ilgi göstermeleri insan olduğumuzu hatırlatıyor bize. Siparişimi verdiğim günün ertesi siparişim şubeye ulaşmış(hafta sonu olmasa ertesi gün evime gelecekti) ve bu inanılmaz bir hız. Solüsyon hediyeleri de cabası. İlginiz ve kaliteli hizmetinizi uygun fiyatla birleştirdiğiniz için teşekkürler.
Yasin D.Öncelikle merhaba, 4 yıldır aktif lens kullanıyorum ve sürekli lens market ile alışverişimi yapmaktayım. Lensler çok güzel ve özenle paketlenmiş, hızlıca kargoya veriliyor. Şuana kadar hiçbir sıkıntı çekmedim. Gönderdikleri hediyelerden bahsetmiyorum bile. Lens e gelecek olursak, blue seçeneğini sipariş vermiştim. Lens gayet güzel duruyor normalde açık kahverengi göze sahibim. Gayet doğal ve sırıtmadan duruyor. Batma yanma hisleri vs hiçbir sorun yok. İlk defa lens kullanacak arkadaşlara tavsiyem uzun süreli kullanımda kişiden kişiye zamanlamada değişken kuruluk söz konusu oluyor. Site üzerinden suni gözyaşı damlası kesinlikle alın. Gözlükten geçiş yapacak arkadaşlar lens kullanmaya bağımlı olacaklarına eminim. Okuyan kişilere ve LENS MARKET e sonsuz teşekkürler.
Ahmet C.Biofinity 5 senedir kullanmakta olduğum lens. Başka markaları kullanan kişilerden yanma ve batma gibi şikayetleri olduğuna şahit oldum. Ancak ben kullandığım süre zarfında hiç problem yaşamadım. Gözünüzde yokmuş gibi rahat. Hiç kullanmamış kişilere gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum. Yalnız toric lensler hem astigmat hem miyop olduğu için ve ithal ürün olduğu için stoklarda her zaman bulunmayabilir. Siparişi vermeden önce iletişime geçip stok ve temin edilebilirlik durumunu sormanızı tavsiye ederim. Senelerdir Lensmarket ten tedarik ediyorum. Son derece ilgili çalışanlarından ve verdikleri kaliteli hizmetten dolayı kendilerine teşekkür ediyorum.
Ahmet E.Sipariş 1 günde elime ulaştı. Optikçi 3 iş günü süre vermişti. Hatta şöyle bir olay yaşadım; lens alacaklar dikkatli olsun bu vesileyle. Optikçi indirim yapmasına karşın %30 lensmarketteki fiyata göre daha fazla fiyat verdi. Haydi fiyat neyse; lensin aylık olduğunu söyledi. Güvendim 3 iş günü sonra almak üzere sipariş verdim. Sonra lensmarkette neden lenslerin 15 günlük olarak belirtildiğini merak ettim. Acuvue resmi sayfasına girdim. Orda da 15 günlük yazıyor. Sonra optikçiyi aradım; lenslerin 15 günlük olduğunu söyledim. Biz aylık kullanım öneriyoruz dedi. Şaşırdım tabi. Üretici önermiyor siz nasıl öneriyorsunuz dedim. Dağıtımcısını aradı. Ondan da aynı yanıt geldiğini söyledi. 15 günlük lensi aylık olarak satmak nedir anlamadım. Siparişi iptal ettim ve lensmarketten verdim. Üstelik bir de hediye solüsyon ile geldi. Teşekkürler lensmarket:)
Mutlu Ç.İlk defa lens kullanmaya başlayacağım buda ilk siparişim oldu alırken çok tereddüt ettim güvenememiştim ama lens market çok fazla ilgili bir sayfa kargom 2 gün içinde elime ulaştı 2 kutu sipariş ettiğim için solüsyonu hediye ettiler solüsyonun içinde lens kutusu da vardı almama gerek kalmadı şuan tekrardan lensimi gerekli eşyalarımı burdan almayı planlıyorum benim gibi tereddüt eden varsa kesinlikle tereddüt etmesin ben kesinlikle tavsiye ediyorum çevreme de tavsiye edeceğim lensi şuanda kullanmadım ama kullandıktan 1 hafta sonra yorumlarımı sizlerlen paylaşacagım
Şeyma Ö.15 yıllık lens kullanıcısıyım. Biofinity'yi deneyince son durağım oldu, bu üçüncü yılım. Gece gözde kalabilme özelliği sunsa da bu özelliği tercih edenlerden değilim, gece çıkarmayı daha sağlıklı buluyorum. Benim aksime kuzenimin bebeği olduktan sonra bu özelliği onu rahat ettirdi. Lens tek başına memnuniyet için yeterli değil bence, solüsyon da önemli. Lenste sıkıntı yokken batma yaşadığını söyleyenlerin sıkıntısı solüsyon kaynaklı olabiliyor. Solüsyon da kişisel bir tercih, ben Renu kullanırken batma yapıyordu, aynı lens Biotrue kullanırken rahattı. Sizin için tam tersi de geçerli olabilir. Biraz deneme yanılma olacak ama bulduğunuzda dünyalar sizin oluyor. Daha önce başka bir siteden alıyordum lenslerimi, Lens Market' i keşfettiğim için gerçekten çok memnunum. Sorun olduğunda çözüme ulaşmaya çabalarken çok nazik ve ilgililer. Zaten öyle olması gerekiyor tabii ama karşılaşılan örnekler aradaki farkı anlamanıza yardımcı oluyor. Kendilerine buradan teşekkür etmiş olayım bu vesileyle.
Pınar E.Merhabalar , Öncelikle LensMarket Ailesine çok çok teşekkürler. 2014 yılından beri beni hiç üzmeyen tek adres. Son yıllarda yaşımdan dolayı uzak ve yakın sıkıntım oldu. Gözüm hem miyop hem astigmat hemde yakın dolayısı ile çok zorluk çektim çok Dr gittim ya yakın net göremiyordum ya uzak. Sonunda çok araştıma yapma sonucu bir gözümü Multifocal lens diğer gözümede Astigmat Toric lens le hem yakın hem uzak görmeyi becerebildim. Bu konuda çok uğraştım ama sonunda başardım. Lensmarket bu süreçte benim yanımda olduğu için çok ama çok teşekkür ederim. iyiki varsınız. Bu marka lens aralarında en çok memnun kaldığım lenslerden biri oldu. Mutlu yıllar diliyorum.
Daniela C.